sunnuntai 10. kesäkuuta 2012

Kone saatiin pois, öljypohja auki, mäntä pois ja männän renkaat kunnossa kuten myös mäntä. Seuraava mäntä pois ja sama tilanne. Eli vika jossain muualla. Valaistus sylinteriin selvitti asian. Nelossylinterissä korroosiota eli ruosterengas. Tätä ei korjata varaosilla vaan joudutaan purkamaan kaikki lohkosta ja lohko porattavaksi ylisuuria mäntiä varten jne.
Onneksi ystävällinen jäsen seurastamme kertoi Lappeenrannassa myynnissä olevasta esittelykoneesta ja soitto Lappeenrantaan varmisti asian.
Perjantaina ajo Lappeenrantaan, koneen osto ja ajo takaisin.

Kone on erilainen kuin aikaisempi, joten lauantai meni uuden koneen asennuksen valmisteluun.
Sunnuntaina asennusohjeiden läpikäynti, osien ruuvailua ennen koneen laskemista ja lopulta koneen laskeminen veneeseen. Kone jouduttiin laskemaan veneeseen täysin pystysuorassa asennossa. Hieman osia joutui irrottamaan koneesta. Aika tarkat mitat. Tilannetta harjoiteltiin muutama kerta. Nyt kone on veneessä tassuillaan ja letkujen osto ja asennus edessä. Yksi hidaste pois ja ehkä muutama vielä edessä. Viikon myöhästymisestä pidetään kiinni. Toivottavasti hidasteet pikkuhiljaa loppuvat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti