maanantai 13. elokuuta 2012

Frankrike, Camaret Sur-Mer

Och igen blir det väl en veckas paus o ligga här i en liten Fransk by o vänta på bättre väder för att ta oss över Biscya. Det börjar lita tära på det här med vädret, hård motvind, motvind motvind, rengn.
Snart tar jag o Ida flyget o flyger söderut (skämt o sido).
Dom här små Franska byarna börjar alla vara sig lik, så man blir ganska snabbt trötta på dem.
Och dessutom franska mänskor, det jag har hört om dem så det håller, dom talar / vill inte tala engelska fast de nog kanske kan.
Man jag säger inte äns Merci på franska fast jag skulle kunna, jag tackar på engelska bara för att räta upp de franska.
Samma märker man att franskarna e lite fulla av sig själva, på gatorna går familjerna så de tar hela gångvägen, viker inte undan oman kommer imot, utan det e vi som får hoppa ut på körbanan, ugh.....
Måste säga att gillar mera Holländare än Fransmän.

Här e en bild på vad jag har virkat under tiden, vinssi skydd.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti