lauantai 25. elokuuta 2012

La Coruna, sisäsatama

Siirryimme sisäsatamaan toissapäivänä ja kävimme cu@sean porukan kanssa paikallisessa Oktoberfestissä. Siellä söimme ribsejä ja joimme hilpeänä kaljaa.

Eilinen olikin sitten rauhallisempi päivä. Kävimme kävelemässä kaupungilla, katsomassa hiekkarannan sekä turisti-infossa. Sieltä saimme kartat sekä aikataulun junaan.

Illalla katsoimme veneessä  Idan suosikin: Mamma Mia-elokuvan ties monennenko kerran. Sovimme cu@sean kanssa treffit täksi aamuksi ja lähdimme juna-asemalle ja edelleen junalla Santiago De Compostelaan.

Junamatka kesti puolisen tuntia ja kävelimme tihkusateessa juna-asemalta katedraalille. Vaikuttava kokemus nähdä niin suuri vanha ja koristeellinen rakennus sekä kaikki rakennukset sen ympärillä. Kiertelimme katedraalissa ja vanhassa kaupungissa sen ympärillä. Kävely takaisin juna-asemalle drinkkipysähdyksineen ja junalla takaisin La Corunaan.
Sade lakkasi ennen juna-asemalle menoa Compostelassa, joten kivassa kesäsäässä kävelimme La Corunan juna-asemalta supermarketin kautta veneelle.

Sisäsatamaan tulee aallokko ja vaikka kuinka yrittää katsoa, ei näe mikä sen aiheuttaa. Jotenkin se pääsee portista sisään ja heiluttaa veneitä oikein kunnolla. Ulkosatama oli sen puoleen parempi mutta tässä kaupunki ja kaupat ovat lähempänä. Huomenna cu@sean Lykken täyttää 5-vuotta, joten hyvät bileet tiedossa koko huomispäiväksi.

Tarkoitus on jatkaa matkaa sunnuntaina mikäli tuuliennusteet ovat ok. Seuraavaksi Finisterren alapuolelle eli Espnajan rannikkoa alaspäin jonkun kalastajakylän edustalle ankkuriin. Vaihtelua tähän laiturissa oleskeluun sekä kaupunkimaisemaan.

Näitä penkkejä on kuusi ja kummallekin puolella voi mennä
Toisilla tässä menee vähemmän aikaa ja toisilla vähän enemmän

toiset kadut olivat aika kapeita