lauantai 1. syyskuuta 2012

DOWN WIND SAILING !!!

VIHDOINKIN!

Piti tulla Portugaliin saakka ennen kuin saadaan purjehtia myötätuuleen.

Espanjassa oli kylmä.

Lähdimme Vigon lahdelta aamulla ennen kahdeksaa. Olimme siellä ankkurissa kaksi yötä, tosin eri lahdissa.  Oli kova pohjoistuuli ja päätimme jäädä päiväksi. Tulimme Portugalin puolelle ja delfiinit tulivat leikkimään veneen kanssa tunniksi. Siinä oli Idalle ohjelmaa. Samalla kun pääsimme Portugalin puolelle ilma lämpeni ja purjehdusta t-paidassa ja shortseissa myötätuuleen. Ensimmäisen kerran tämän matkan aikana. Mahtavaa purjehdusta.

Iltapäivällä tulimme Viana do Castelon satamaan ja laituriin päästyämme, harbour maste tuli laiturille, kyyditsi meidät veneellä satamakonttoriin hoitamaan sisäänkirjautumisen ja sen jälkeen kävely veneelle.
Veneellä saimme virittää aurinkosuojan. Aikaisemmin sitä ei ole tarvittu. Aikaisemmin on käytetty pappakuomua kun on aina satanut.
Lämpotila 25-28 ja samaa on luvattu seuraavaksi 10 päiväksi.

Satama on keskustassa. Kaunis vanha kaupunki ja yhtenä nähtävyytenä temppeli kaupungin yllä. Lähdimme sinne aamupäivällä ennen kuin tulee kuuma. Kulku oli samantyyppisen vaunulla kuin euroopan hiihtokeskuksissa. Ylhäältä aukesi hienot näkymät yli kaupungin.

Kello on paikallista aikaa 10 illalla ja on edelleen lämmin. Outo fiilis.

Huomenna aamulla kello soittaa klo 6 ja lähtö klo 7 ennen kuin satamassa on alin laskuvesi. Sillon ei pääse ulos. Tiedossa noin 60 mailin purjehdus myötätuulessa Aveiron kaupunkiin.