tiistai 20. marraskuuta 2012






Teneriffa, San Miguel

Los Cristianoksessa käyty katsomassa oikeata turistitouhua ja hankkimassa veneeseen tavaroita.

Vesipuistossa käyty.

Täällä on muutama ravintola rannassa mutta ei muuta. Satama on suojainen.

Viime viikolla saimme päivällisseuraa. Seuramme kommodori vaimoineen kävi kylässä.

Enimmäkseen päivät ovat kuluneet satamassa veneen huoltotehtävissä.

Viimeisiä ToDo-listan asioita vielä ja sitten päästään lähtemään kohti Kap Verdeä.

Jokaisella veneellä on oma ToDo-listansa. Toisilla siinä on aika paljonkin asioita, jotka olisi hyvä saada tehtyä ennen lähtöä.
Mutta kaikilla on jotain joka ei toimi tai joka pitäisi vaihtaa tai huoltaa tai tilata tai jotain.

Aluksi mietti, että kun oli muutama asia joka ei mennyt ihan putkeen, että kuinka meille sattuu näin. Mutta sattuupa sitä muillekin, melkeinpä kaikille.

Muutama vene on lähdössä täältä tällä viikolla myös Kap Verdeä kohti ja ajatus on lähteä samaan aikaan.
Veneillä vain on osia odotettavana.
Hollantilainen HR36, laturi ei toimi, korjattavana, saa ehkä torstaina.
Hollantilainen HR34, tuulilasin yksi laseista rikki, odottavat uutta postitse.
Naapurivene Sveitsistä, tilasivat uuden etupurjeen, pitäisi saada viimeistään perjantaina.
Saksalainen vene, uuden koneen impelleri palasina eikä varaosaa. Yrittää löytyy jostain oikeanlaista.
Näiden lisäksi sataman veneistä varmaankin 30-40% on lähdössä Kap Verdelle tai suoraan yli Karibialle.

Ruotsalaiset cu at sea on jo Kap Verdellä ja Gaija on varmaankin matkalla tai jo tullut sinne.
Muut aikaisemmin  tapaamamme ruotsalaiset menevät suoraan yli.

Englantilainen Ruffian on naapurikylässä Galletassa ja he ovat lähdössä myös samoihin aikoihin.

Saksalainen vene lähti ja palasi takaisin. Vettä pilssissä ja vesikoneen ja vesitankin välillä vuoto.
Tulivat korjaamaan ja uusi lähtö.

Satama on täysi. Aallonmurtajassa veneitä on parissa, kolmessa rivissä. Joka päivä on tullut lisää veneitä.
Meillä on hyvä paikka laiturin alkupäässä. Täällä on hyvä tehdä hommia. Joka päivä ainakin yksi asia pois listalta. On siinä yhdelle päivälle töitä kerrakseen.

Iso otettu alas, tarkastettu ja korjattu lattataskujen päät.
Genua otettu alas, tarkastettu ja ommeltu muutama auennut sauma
Vanha genua joka varalla, ommeltu pikkasen enemmän saumoja
Maston tarkastus tehty ylhäältä alas
Matot ja kaikki muukin mahdollinen pesty
Vinssit huollettu
Koneen öljyt vaihdettu
Kumivene pesty ja pakattu
Karibian sähköiset kartat hankittu
Satelliittipuhelimen ajurit ja ohjelma asennettu kahteen koneeseen ja testattu toimivuus.

Kaupassa käyty ja ostettu kaikki muu jo paitsi viime hetken tuoretavarat, jotka
lähtöä edellisenä päivänä.
Kaupasta ostettu ruoka ja juoma myös ylitystä varten sekä myös Karibiaa varten..
Kap Verden marketeissa ei ehkä valikoimaa samalla tavalla kuin täällä. Toisia peruruokatarvikkeita vaikea löytää.

Hankittu:
Vesi       150 litraa 1,5 litran pulloissa, (tankissa on 310 litraa)
Viini         x   litraa
Olut         x   litraa
Tuoremehua 30 litraa
Maitoa    26 litraa
Gin           1 litra
Pastaa
Nuudeleita
Riisiä
Jauhoja
Purkkiruokaa
Suklaata
Torittiloita
Näkkäriä
Karkkia
ym ym

Matkan aikana syödään paljon tuoretta kalaa. (toivottavasti)

Dieseliä 110 litraa ( tankissa on 335 litraa)

Vesilinja on jo vesirajan alapuolella.

Vielä ToDo-listalle jää muutama asia mutta ne eivät ole oleellisia. Jos aikaa jää niin niitäkin
tehdään ennen lähtöä.

Tarkoitus on pitää Spot-lähetintä päällä pari kertaa vuorokaudessa. Jos se on päällä koko ajan, päivittää se paikkatiedot 10 minuutin välein ja sitä ei saa säädettyä.

Tuulet näyttävät hyviltä seuraavan viikon ajalle ja aallokon pitäisi pysyä kohtuullisena alle 3 metrissä, joten tällä viikolla varmaankin lähdetään purjehtimaan.




            
Tomppa ja Anita tulossa kylään. Sveitsiläinen naapurimme portilla vastassa.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti